@article{oai:air.repo.nii.ac.jp:00001873, author = {森, 和彦 and MORI, Kazuhiko}, issue = {34}, journal = {秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要}, month = {May}, note = {順序尺度の基準に伴う問題を解消するために,名義尺度に基づいて質的情意面に焦点化した観点別自己評価法を考案し,公立小学校において非限定的臨床応用の試みとして実践が行われ,この評価の在り方について考察したその結果,作業評定,ノート書き込み型,多重評価などの方向性が示された.さらにより効果的な検証のための課題が抽出された., To improve the self-learning evaluation in classes as an ordinal scale, open clinical trial testing of NES-typed Self-Evaluation was presented for the availability in elementary school. As a result, NES-typed scale was available as 1) multi-evaluation, 2) MO, JI, MA –typed scale, 3) drawing face and painting evaluation. And the two methods for the more effective activity are proposed, which are an evaluation activity in the exercise book and a time sharing control.}, pages = {119--128}, title = {NES型学習自己評価法の工夫と改善 ~公立小学校での非限定的臨床応用による考察~}, year = {2012} }