ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第32号 (11B1b)

段階的教育実習による教職志望学生の成長観の変容

http://hdl.handle.net/10295/1906
http://hdl.handle.net/10295/1906
1d36c202-50c3-4acf-86d9-7ae45a0bcb4f
名前 / ファイル ライセンス アクション
jis32(153).pdf jis32(153).pdf (2.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-05-22
タイトル
タイトル 段階的教育実習による教職志望学生の成長観の変容
その他のタイトル
その他のタイトル Transformation of Teacher Trainee Student's perspectives on Their Own Growth through Gradual Practice Teaching
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 教育養成
主題
主題Scheme Other
主題 教育実習
主題
主題Scheme Other
主題 成長観
主題
主題Scheme Other
主題 反省的実践家
主題
主題Scheme Other
主題 実践的指導力
主題
主題Scheme Other
主題 Pre-Teacher Education
主題
主題Scheme Other
主題 Practice Teaching
主題
主題Scheme Other
主題 Perspectives on Their Own Growth
主題
主題Scheme Other
主題 Reflective Practitioner Practical Ability
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 姫野, 完治

× 姫野, 完治

姫野, 完治

Search repository
Himeno, Kanji

× Himeno, Kanji

en Himeno, Kanji

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 昨今の教員養成では、教職志望学生の実践的指導力を育むべく、教職志望学生が教育現場に関わる教育実習や学校ボランティア等を拡充し、4年間にわたり段階的に設定する傾向がある。本研究では、教職志望学生の成長・発達を捉える視点として「成長期」を提案するとともに、教育実習の各段階に実施した5回の質問紙調査をもとに、教育実践経験を通した教職志望学生の変容過程を分析した。その結果、教職志望学生が学校訪問や教育実習経験を積むことによって、教職への志向性や理想の教師像、成長観が変容していく過程とその内容を明らかにした。
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 In recent pre-teacher education,the concern with student's teaching ability has bee growing.As a result,the chance increase that teacher trainee student takes part in various school activities.For instance,the practice teaching and the school volunteer,etc.tend to be expanded,and to set it gradually for four years.In this study,I would like to propose"teacher trainee student's perspectives on their own growth " as a point of view to research on teacher trainee student's growth and development.Moreover,I obvious their transition process on the base of fifth times questionnaire to teacher trainee student.As a result,it is clarified the process that teacher trainee student's a wish to the teacher,the teacher image of the ideal,perspectives on their own growth is transform through gradual practice teaching.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

号 32, p. 153-165, 発行日 2010-05-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部附属教育実践総合センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:46:16.937495
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3