ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第66集 (10B2b)

知的障害特別支援学校に在籍する発達障害児の現状と課題 -知的発達に遅れのない発達障害児の事例的検討-

http://hdl.handle.net/10295/1771
http://hdl.handle.net/10295/1771
2f22f9de-0a0f-48ad-96d0-54e0c967671e
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk66(37).pdf kbk66(37).pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-09-15
タイトル
タイトル 知的障害特別支援学校に在籍する発達障害児の現状と課題 -知的発達に遅れのない発達障害児の事例的検討-
その他のタイトル
その他のタイトル The Current Conditions and Issues Concerning Children with Developmental Disorders in Special Support School for Children with Disabilities : Case Studies on Children with Developmental Disorders Who are not Mental Retardation
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 special support schools
主題
主題Scheme Other
主題 developmental disorder
主題
主題Scheme Other
主題 secondary emotional difficulties
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 熊地, 需

× 熊地, 需

熊地, 需

Search repository
清水, 潤

× 清水, 潤

清水, 潤

Search repository
武田, 篤

× 武田, 篤

武田, 篤

Search repository
Kumachi, Motomu

× Kumachi, Motomu

en Kumachi, Motomu

Search repository
Shimizu, Jun

× Shimizu, Jun

en Shimizu, Jun

Search repository
Takeda, Atsushi

× Takeda, Atsushi

en Takeda, Atsushi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This research study examined into the current conditions of children with developmental disorders who are not mental retardation and enrolled in special support schools. The objectives of this research are the following two: 1) Identification of the causes and reasons that underlie the enrollment of children with developmental disorders who are not mental retardation in special support schools. 2) Identification of the difficulties the special support schools face in dealing with the behavior of such children and the problems in instruction and guidance of such children. This study findings showed that these children were transferred to or enrolled in these schools due to various secondary emotional disorders, such as learning difficulties and non-attendance at school. In addition, these children exhibited behavioral problems such as verbal and physical violence at school, causing adverse effects on other students and on teachers. It was found that teachers in charge of these children face serious difficulties in dealing with and providing support to them.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 66, p. 37-43, 発行日 2011-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:47:18.162799
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3