ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第64集 (10B2b)

音楽科学習指導要領における「日本の音楽」の変遷(2) --昭和43年(小)から53年(高)の改訂までの分析的検討を通して--

http://hdl.handle.net/10295/1725
http://hdl.handle.net/10295/1725
b76e8373-9c72-4fbe-8971-98b94064fe44
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk64(13).pdf kbk64(13).pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-09-13
タイトル
タイトル 音楽科学習指導要領における「日本の音楽」の変遷(2) --昭和43年(小)から53年(高)の改訂までの分析的検討を通して--
その他のタイトル
その他のタイトル Transition of "Japanese Music" in the Course of Study for music(part2): Anallytical Review of "Course of Study for Music" from1968to1978
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 Japanese Music
主題
主題Scheme Other
主題 Course of Study for Music
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 佐川, 馨

× 佐川, 馨

佐川, 馨

Search repository
SAGAWA, Kaoru

× SAGAWA, Kaoru

en SAGAWA, Kaoru

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this research was to investigate the transition of "Japanese Music" in the "Course of Study for Music" . This paper analyzed how the Course of Study had been revised between the one for elementary school in 1968 and the revised one for high school in 1978. This research presented two findings. First, every time the Course of Study was revised, the importance of learning "Japanese music" was emphasized, which led to the development of the common teaching materials and the publication of relevant guide books. Second, if the teachers themselves do not appreciate "Japanese Music", the teaching of "Japanese Music" will be neither developed nor matured. It is important to reconfirm the idea and the meaning of the teaching of the other areas of music education as well as the teaching of "Japanese Music". And it is significant to consider the contents of teacher training.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 64, p. 13-27, 発行日 2009-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:47:44.751979
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3