ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B1b 秋田大学教育文化学部研究紀要:人文科学・社会科学
  4. 第64集 (10B1b)

近代の諸空間における芸術と主体 ―― パノラマ,美術館,複製技術,都市における芸術作品と芸術的主体像――

http://hdl.handle.net/10295/1682
http://hdl.handle.net/10295/1682
6c528bfb-872f-4652-b3ac-46955fceb3b1
名前 / ファイル ライセンス アクション
kb64j1.pdf kb64j1.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-29
タイトル
タイトル 近代の諸空間における芸術と主体 ―― パノラマ,美術館,複製技術,都市における芸術作品と芸術的主体像――
その他のタイトル
その他のタイトル Art and Subject in Spaces of Modernity: Panorama, Museum, Concert Hall and City in the Age of Mechanical Reproduction
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 Art
主題
主題Scheme Other
主題 Subject
主題
主題Scheme Other
主題 Aura
主題
主題Scheme Other
主題 Museum
主題
主題Scheme Other
主題 City
主題
主題Scheme Other
主題 Modernity
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 和泉, 浩

× 和泉, 浩

和泉, 浩

Search repository
IZUMI, Hiroshi

× IZUMI, Hiroshi

en IZUMI, Hiroshi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 In the conception of both modern centered subject and post-modern de-centered subject, and the
analysis of modern and post-modern life and society, their nature and being are often depicted and conceptualized
using artistic, aesthetic terms and metaphors. While the long term flourishing of artistic conceptions
of subject, subjectivity and its life, the concepts related to the Art and Aesthetics―for example,
canon, autonomy, purification, genius, originality―have been criticized and scrutinized in the various disciplines.
The purpose of this paper is to figure out the relations between artwork and subject in the various
modern spaces : panorama, museum, concert hall, city space, referring to the writings about art, especially
museum and artwork, by Theodor Adorno, Marcel Proust, Paul Vale′y, Edward Said, Walter Benjamin, in
order to find a toehold to approach the questions of why the artistic metaphors and art remain so significant
in the era when the Art lost its influence of which Plato expressed fear, and what problems and paradoxes
the subject of modernity and post-modernity confront, when the Art has transformed its nature and
position in the age of mechanical reproduction.
The panoramas of the nineteenth century which exhibit the panoramic view of city transform city into
artwork and commodity which are gazed at and consumed, and in turn this means blurring the boundary
between artwork and commodity. Building holy place of art, the museum guards artworks against the secular
capitalistic world, but Vale′y detects the capitalistic world and city penetrate the museum. If city and
museum cannot be distinguished in their constituting principles, subject which is conceived using artistic
metaphor and who lives in modern or post-modern society (city) suffers the same fate as art and artwork.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 人文科学・社会科学

巻 64, p. 1-14, 発行日 2009-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348527X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458593
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:48:21.107443
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3