WEKO3
アイテム
小学校の特別活動における「意欲的な学習態度の形成」について
http://hdl.handle.net/10295/1477
http://hdl.handle.net/10295/14774af5b422-636f-43bb-8b7a-47a326e09b78
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-12-05 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 小学校の特別活動における「意欲的な学習態度の形成」について | |||||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||||
その他のタイトル | On the Formation of "Diligent Learning Attitude" in the Process of Extra Activities in the Elementary School Curriculum | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 小学校 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 特別活動 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 学習態度 | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
作成者 |
武塙, 正樹
× 武塙, 正樹
× 佐藤, 修司
× TAKEHANA, Masaki
× SATO, Shuji
|
|||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | Formation of diligent learning attitude in classroom activities is important in the aspect of formation of ability to cope with social change positively. However, in many cases, formation of such attitude supporting group activities is much different in classes of even one certain grade. It is required to form concrete curriculum in accordance with the step of child's development. Therefore, I consider the actual case of "formation of learning attitude promoting independency". |
|||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育学部研究紀要 教育科学 号 52, p. 69-75, 発行日 1997-05-01 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 03870111 | |||||||||||||
NCID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN00010271 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 秋田大学教育学部 |