WEKO3
アイテム
柔軟な発想で学習課題を組識する -説明的文章の授業を活性化するために-
http://hdl.handle.net/10295/1128
http://hdl.handle.net/10295/1128229fab8c-aee0-4fe2-8789-3fcf9a10223b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-09-12 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 柔軟な発想で学習課題を組識する -説明的文章の授業を活性化するために- | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Activating the Class in Teaching Explanatory Sentences: Construction of Learning Tasks for Flexible Conception | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 国語教育 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
作成者 |
後藤, 恒允
× 後藤, 恒允
× GOTO, Tsuneyoshi
|
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | In this study I analyzed the teaching way of "learners' tasks" in teaching class of explanatory sentences into the "structure and essentials", the "practical abilities to organize the tasks on teachers' side, the "aspects"of class activities, and notabilia of the teaching processes, depending on reports of teaching explanatory sentences. The conclusion is that the teaching pocedure under this way of class, when students' basic literary abilities are sustained, is effective for students in realizing that they have the problems to be solved and in encouraging them to solve them for hemselves. |
|||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育学部研究紀要 教育科学 号 47, p. 63-81, 発行日 1995-01-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 03870111 | |||||||||
NCID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00010271 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 |