WEKO3
アイテム
国語科単元学習における単元開発と教材開発 -説明的文章の指導を中心に-
http://hdl.handle.net/10295/1126
http://hdl.handle.net/10295/112666ce9314-daa2-4ea1-b258-5843b4312c12
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-09-12 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 国語科単元学習における単元開発と教材開発 -説明的文章の指導を中心に- | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Unit Developement and Teaching Materials in Japanese Language Teachers Course | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 国語教育 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
作成者 |
後藤, 恒允
× 後藤, 恒允
× GOTO, Tsuneyoshi
|
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The aim of this paper is to clarify historical reviews of unit learning and to discuss teaching materials and methodologies of unit learning. In the first place new tripartite classification is introduced: "proto unit learning", "new unit learning", and "comprehensive unit learning". Secondly I will elucidate the main theme of this paper by discussing theories and practices in terms of its historical context. Lastly significance and some problems of present-day unit learning are to be treated in details. |
|||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育学部研究紀要 人文科学・社会科学 号 48, p. 1-25, 発行日 1995-12-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 03870111 | |||||||||
NCID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00010271 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 秋田大学教育学部研究紀要 教育科学 |