ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第63集 (10B2b)

保育者の資質としての「遊び」理解- 保育者の「語り」にみる保育観形成過程-

http://hdl.handle.net/10295/817
http://hdl.handle.net/10295/817
44196b08-ed72-4fb6-9255-add071dc0405
名前 / ファイル ライセンス アクション
kb63k2.pdf kb63k2.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-06-04
タイトル
タイトル 保育者の資質としての「遊び」理解- 保育者の「語り」にみる保育観形成過程-
その他のタイトル
その他のタイトル Necessity for Comprehension of "Play'' as Qualities of Kindergarten Teachers
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 :fundamental basis of kindergarten education and care
主題
主題Scheme Other
主題 ,qualities of kindergarten teacher
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 奥山, 順子

× 奥山, 順子

奥山, 順子

Search repository
OKUYAMA, Junko

× OKUYAMA, Junko

en OKUYAMA, Junko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The current kindergarten education is based on the idea that play as voluntary activity of children should be centered in educational activities in kindergarten However, that is not always the case. This paper aims to reveal the fundamental basis of kindergarten education and care, which leads to understanding of the importance of play as voluntary activity of children, by analyzing narratives. The interviewees were four kindergarten teachers, who had had a career of more than ten years when the National curriculum was revised in 1989. It was shown that the following four factors were important in order to really understand play as a voluntary activity of children: (1) Some experiences that trigger to reconsider kindergarten education and care after a certain years of that career: (2) Cooperation and sharing of the same problems with their colleagues; (3) Remaining consciousness of kindergarten education and care; and (4)
Personality to live their lives spontaneously.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

号 63, p. 13-24, 発行日 2008-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:59:12.923301
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3