ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第63集 (10B2b)

盲児童生徒における触覚認知力と言語能力との関連性

http://hdl.handle.net/10295/816
http://hdl.handle.net/10295/816
9a1cb343-4658-4fdb-833c-1d23e7c9c455
名前 / ファイル ライセンス アクション
kb63k3.pdf kb63k3.pdf (761.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-06-04
タイトル
タイトル 盲児童生徒における触覚認知力と言語能力との関連性
その他のタイトル
その他のタイトル The relationship between Tactile Cognitive Ability and Language Ability in Blind Student
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 Blind students
主題
主題Scheme Other
主題 tactile cognitive ability
主題
主題Scheme Other
主題 language ability
主題
主題Scheme Other
主題 BLAT
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 大城, 英名

× 大城, 英名

大城, 英名

Search repository
OSHIRO, Eimei

× OSHIRO, Eimei

en OSHIRO, Eimei

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to examine the relationship between tactile cognitive ability and language ability in blind students. Subjects were 25 of 7-16-year-old blind students with no intellectual disabilities attending schools for the blind. Blind Learning Aptitude Test (BLAT) to assess tactile cognitive ability.
language ability test and WISC-R verbal test to assess language ability was carried out them. The following results were indicated: 1) the correlations were significant between the subjects' BLAT scores and their language test scores. between the subjects' BLAT scores and their WISC-R VIQ scores, 2) Mean of subjects' BLAT Z scores and their language test Z scores was no significant, 3) from the correlation analysis between BLAT subtest scores and the language ability subtest scores, abilities related to "reasoning"
and "grasp of relationship" were significant. It was suggested that language ability becomes fundamental ability of tactile cognitive ability. Based on these results. the importance of the language ability for heightening the tactile cognitive ability of blind students was considered.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

号 63, p. 25-32, 発行日 2008-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:59:14.097943
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3