Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2008-06-02 |
タイトル |
|
|
タイトル |
中学校数学科の学習指導における学習意欲の向上に関する研究 |
その他のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
A Study on Increasing Students' Motivation of Teaching Math in Junior High School |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ARCS model |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
中学校数学科 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
communication |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
学習指導 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
作成者 |
吉田, 武志
杜, 威
YOSHIDA, Takeshi
DU, Wei
|
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The purpose of this study is to explore a way of teaching math in junior high school so that students can study math with high motivation and develop their ability. This study proposes a math clad where students can see the development of their skills and feel satisfied that they could integrate what they learned in the class. after class. This study confirmed that a teacher's involvement with students is necessary than the current method of inculcation, as well as teaching three years prospect for students to play active roles within the class. This study also proposes a motivation model that is useful for learning math and a way of teaching where students want to work harder in the next class too. This study is based on ID principles, evidence from the data and movements on foreign countries. |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
号 63,
p. 33-43,
発行日 2008-03-01
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13485288 |
NCID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11458538 |
出版者 |
|
|
出版者 |
秋田大学教育文化学部 |